Obrazovna politika

Asistenti u nastavi u Tuzlanskom kantonu

Ministarstvo: Za broj angažovanih prebrojte konkurse

Anisa Mahmutović

08.02.2024

Ilustracija: Tobias Arhelger / Shutterstock.com

Izeta Kahrimanović majka je djevojčice koja pohađa peti razred u Osnovnoj školi Sapna. Njena kćerka ima smetnje u razvoju i učenju, ali nema asistenta u nastavi jer OŠ Sapna nije informisala Ministarstvo obrazovanja i nauke u Vladi Tuzlanskog kantona da ima potrebu za tim kadrom.

Asistent bi nam mnogo pomogao, jer sve je više gradiva, a njoj je to teško savladati. Ja sam školi dostavila dokumentaciju, njene dijagnoze i nalaz kategorizacije još kad je krenula u školu. Međutim, do sada nije rađeno ništa konkretno, učitelji su pomagali onoliko koliko su mogli u njenom radu, ali to nije dovoljno – priča Izeta Kahrimanović.

Ona je, kako kaže, ranije razgovarala sa pedagogom škole i rečeno joj je da oni ne mogu dobiti asistenta ili defektologa jer je teško organizovati rad sa po jednim djetetom u nekoliko područnih škola

Iz Ministarstva obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona tvrde da OŠ Sapna nije podnosila zahtjev za angažovanje asistenata u nastavi.

Pravila su jasna – svako dijete ima pravo na asistenta, što je oko 37% radne norme. Ukoliko su učenici u različitim smjenama, isti asistent može raditi sa više njih, kažu u Ministarstvu. 

Početkom januara 2024. godine imenovana je nova uprava ove škole i Muzijet Kahrimanović, vršilac dužnosti direktora, kaže da je od bivšeg direktora Ševada Brzovića dobio informaciju da je Ministarstvo odbijalo zahtjeve za asistenta.

Mi ćemo u narednom periodu uložiti maksimalan napor kako bismo pronašli najbolje rješenje za učenike, ali postoje roditelji koji ne žele izvršiti kategorizaciju smetnji u razvoju svog djeteta jer to smatraju nepotrebnim, a to značajno otežava rad i djeci i nastavnom osoblju, kaže Kahrimanović i napominje da imaju četiri kategorizirana učenika, ali i njih šest koji nisu kategorizirani jer roditelji smatraju da im kategorizacija i pomoć asistenta nije potrebna.

Na području Tuzlanskog kantona djeluje 89 osnovnih škola, među kojima su dvije privatne i jedna muzička, i njih pohađa ukupno 34.000 učenika i učenica, te 34 srednje škole koje pohađa 13.000 učenika i učenica. U ovom kantonu djeluju i dva obrazovna centra, ali ne postoji baza podataka o djeci s poteškoćama ili asistentima angažovanim na konkursima za školsku 2023/24. godinu. Na pitanje koliko je asistenata angažovano, šef Odsjeka za informatizaciju i opće poslove u Ministarstvu obrazovanja i nauke Elmir Tukić kaže da ne zna i preporučuje da na konkursima prebrojimo koliko asistenata je angažovano u školama ove zajednice. 

Udruženje građana Imam pravo iz Lukavca aktivno prati razvoj inkluzivnog obrazovanja i angažovanje asistenata u školi. U njihove programe je u prethodnoj školskoj godini bilo uključeno 115 djece različitog uzrasta. Kažu da su dosadašnja iskustva pokazala da je problem broj radnih sati na koje bi bili angažovani asistenti. Prema Pravilniku o uslovima, kriterijima i postupku zapošljavanja u javnim ustanovama osnovnog i srednjeg obrazovanja na području Tuzlanskog kantona, za poziciju asistenta u nastavi predviđeno je 37% ukupnog broja radnih sati u mjesecu po jednom djetetu, što je tri sata u jednom radnom danu. Udruženje će od Ministarstvu obrazovanja i nauke u Vladi TK zatražiti da broj radnih sati asistentima u nastavi poveća na 40% pune norme za mlađe dijete, odnosno do petog razreda, i 60% norme za starije dijete koje pohađa predmetnu nastavu u osnovnoj i srednjoj školi.

Pomaci su vidljivi ako se s djetetom radi na pravi način. Asistent nije osoba koja obrazuje dijete, on je tu da uključi dijete u nastavu, potiče ga na rad. Još uvijek sva djeca nemaju asistenta, ali ćemo aktivno pratiti i raditi kako bismo omogućili svima jednake uslove, kaže predsjednik Udruženja Imam pravo Vahidin Nurikić. 

U Tuzlanskom kantonu asistent u nastavi može biti osoba koja ima diplomu nastavničkog smjera ili je diplomant Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, a njegova osnovna primanja su oko 800 KM. Zbog neusvajanja budžeta Tuzlanskog kantona za 2024. godinu nije poznato koji je iznos Vlada predvidjela za ovu namjenu.

Najnovije

Kvaritmetika Nusreta Ahmetovića 03

Priprema (pozor) za pregled, sad!

Nusret Ahmetović

O Standardima i normativima, argumentima sekretara škola

Zagadi pa vladaj

Nenad Veličković

Kvaritmetika Nusreta Ahmetovića 02

Množenje s nulom

Ahmed Omerović, ministar obrazovanja u Vladi Tuzlanskog kantona

Škola je žrtva

Anisa Mahmutović

Kvaritmetika Nusreta Ahmetovića 01

Fušnote

Nusret Ahmetović