Nastavnička pitanja

Konkurs za posao u osnovnim i srednjim školama u Tuzlanskom kantonu

Diskriminatoran pravilnik i dalje na snazi

Anisa Mahmutović

16.01.2024

Uvođenje skupine privilegiranih prilikom konkursnih procedura podrazumijeva raslojavanje društva i stvaranje skupine diskriminiranih.

Ilustracija: Dzelaluddin / Shutterstock.com

U petak, 29. decembra. 2023. godine, Ministarstvo za obrazovanje u Vladi Tuzlanskog kantona objavilo je konkurs za prijem nastavnika i drugog osoblja u osnovne i srednje škole, ali na osnovu Pravilnika o uslovima, kriterijima i postupku zapošljavanja u javnim ustanovama osnovnog i srednjeg obrazovanja na području TK iz jula 2022. godine, za koji su ombudsmeni BiH rekli da je neustavan i tražili njegove izmjene. 

Konkurs je bio otvoren do 9. januara 2024. godine, što je pet ili šest dana za prikupljanje dokumentacije koju je moguće predati elektronski, putem aplikacije Ministarstva obrazovanja i nauke TK. Prema podacima dostupnim u elektronskoj aplikaciji za prijavu na konkurs, veći broj pozicija otvoren je za dio norme – bibliotekar na 20% ili 51,47% norme na određeno vrijeme, asistenti u nastavi ili defektolozi za 37,5% ili 25% norme... 

Podsjećanja radi, ombudsmeni su od Inspektorata za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Kantonalne uprave za inspekcijske poslove TK tražili da, u skladu sa svojim ovlastima, osigura zakonitost u provođenju konkursne procedure jer su ocijenili da su izmjene Pravilnika iz 2022. godine diskriminatorne. Njima se obratila grupa prosvjetnih radnika za koje je bila sporna izmjena koja propisuje da bivši borci Armije BiH sa najmanje 12 mjeseci učešća u odbrani BiH i djeca šehida i poginulih boraca na taj status dobiju dodatnih 15 bodova. No, i drugu godinu nakon zahtjeva ombudsmena niti je došlo do izmjene Pravilnika, niti su iz Inspektorata preduzeli konkretne aktivnosti kojima bi u okvire zakona vratili konkursnu proceduru.

U Kantonalnoj upravi za inspekcijske poslove kažu da je ovo pitanje u nadležnosti Ministarstva za obrazovanje i nauku Tuzlanskog kantona. 

Oni donose zakone iz obrazovanja, a inspekcije ih moraju poštovati i primjenjivati aktuelne propise i raditi u skladu s tim, kaže Selmina Karić, direktorica KUIP-a TK.

Predsjednik Komisije za obrazovanje i nauku Skupštine Tuzlanskog kantona Boris Krešić kaže da su tražili odgovor od Ministarstva o preporukama ombudsmena i da odgovor još nisu dobili. 

Nadam se da će biti do naredne sjednice Komisije, kaže Krešić.

Iz Ministarstva obrazovanja i nauke TK najavljuju skore izmjene Pravilnika o prijemu zaposlenika u osnovnim i srednjim školama ovog kantona.

Do izmjena će doći odmah nakon donošenja Uredbe Vlade TK, kažu u Ministarstvu i napominju da za sada ne mogu govoriti o kakvim izmjenama se radi i kada će to tačno biti. Napominju da u prosvjeti TK nema tehnološkog viška jer su na početku školske 2023/24. godine svi zbrinuti

Zastupnica u Skupštini TK Silva Banović smatra da uvođenje skupine privilegiranih prilikom konkursnih procedura podrazumijeva raslojavanje društva i stvaranje diskriminiranih. 

Nije sporno da u konkursu postoje uvjeti ili da kandidati budu bodovani. Međutim, upitan je način bodovanja. Ukoliko postoji, a postoji veći broj kriterija, od kojih jedan može biti dodatna edukacija i usavršavanje, a drugi socijalni status ili pripadnost određenoj populaciji, matematički se ne trebaju razlikovati toliko da netko sa, uvjetno rečeno, tri ili pet drugih kriterija ne može skupiti bodove da se izjednači s nekim tko je na samo jednom kriteriju, ma što on bio, u startu dobio ogromnu prednost. Postavljanje pitanja o tome tko je nadležan i prebacivanje loptice očigledan je izraz nedostatka želje da se navedeno riješi, a zapravo je veoma jednostavno. Ono što je potrebno jeste da nitko ne pere ruke, nego da svi akteri aktivno traže rješenje, kaže Silva Banović.

Ministar obrazovanja u Vladi Tuzlanskog kantona je Ahmed Omerović iz SDA, a većinu u Skupštini čine SDA i DF.

Predsjednik Sindikata srednjeg i visokog obrazovanja, odgoja, nauke i kulture BiH za TK Admir Terzić do zaključenja teksta nije odgovorio na naše upite i pozive. Ako uskoro ne dođe do promjene Pravilnika, vjerovatno će grupa prosvjetnih radnika koja se obratila ombudsmenima morati ponoviti svoju akciju. 

Najnovije

O odlučivanju u školama

Ko je pozicija, a ko opozicija u zbornici

Nusret Ahmetović

Vrednovanje škola u Tuzlanskom kantonu

U eri e-dnevnika, pišimo olovkom

Smiljana Vovna

Inkluzivno obrazovanje iz perspektive nastavnice

Djeca s teškoćama sada nemaju ni obrazovanje ni rehabilitaciju

Nura Varcar

Drugi strani jezik u školama Tuzlanskog kantona

Francuski i može i ne može, ali turski može svakako

Smiljana Vovna

U školi O Gazi

Nije lako biti učitelj

Dejan Ilić