Medijska kultura

U njihovim cipelama

Kad kasne važne informacije

Edina Međić

30.03.2021

Važne informacije u vezi s nastavom kasno stižu do nastavnica, a djeca i roditelji saznaju ih ranije drugim kanalima, pa se nastavnice nađu u neugodnoj situaciji.

Ilustracija: Bastian Weltjen / Shutterstock.com

Medijima smo danas izloženi više nego ikad prije, a sve veći broj djece i mladih osnovne informacije prima preko društvenih mreža, pri čemu vrlo rijetko provjeravaju autentičnost i vjerodostojnost informacija, bez obzira što ih tome učimo. Učenici često informacije pokušavaju provjeriti u školi, tako da mi moramo biti informisani o različitim dešavanjima.

U osnovnoj školi počinjemo osposobljavati đake da znaju vrednovati i kritički analizirati medijske sadržaje kako bi znali tumačiti poruke na način da procijene njihovu vjerodostojnost, pouzdanost i istinitost i na osnovu toga donositi odluke, odnosno formirati mišljenje. Jedino što možemo učiniti je povećati rad na tom planu, osposobiti ih da razlikuju činjenice od mišljenja i neprestano insistirati da se pitaju:

  • kada je informacija izašla u javnost (datum i vrijeme);
  • je li izvor informacije pouzdan i tačno naveden;
  • je li osoba koja je izrekla informaciju stručnjakinja za tu oblast;
  • može li se informacija provjeriti iz nekog drugog izvora;
  • da li je fotografija autentična;
  • je li određeni događaj moguć?

Sve bržim protokom informacija putem zvaničnih medija i društvenih mreža situacija postaje složenija, pa se, koliko god nastavnice i nastavnici razvijali medijske kompetencije, ponekad nađu u teškim situacijama. Pandemija je dodatno zakomplikovala cijelu situaciju, posebno u obrazovanju, ali i u komunikaciji. Naime, važne informacije u vezi s nastavnim procesom mi, učitelji i učiteljice, dobijamo posljednji, a đaci i njihovi roditelji putem različitih medija, pa oni imaju informacije o organizaciji rada i mjerama u školi prije zvaničnog obavještenja. Zbog toga često nemamo adekvatan odgovor na neka njihova pitanja. Ako i donesu ili pokažu vijest, dešava se da, i kada provjerimo autentičnost izvora, datum i mjesto objave, ne možemo je potvrditi sve dok ne dobijemo zvanični dopis. U tim situacijama sretna sam kad vidim da su moji učenici usvojili osnovne elemente medijske pismenosti, ali sam i razočarana jer informacije koje su bitne za organizaciju rada saznajem kasno. Tako se nekidan desila čudna situacija u razredu.

Učiteljice, od ponedjeljka idemo na online nastavu, da i Vi znate, rekla mi je jedna učenica u srijedu. U petak u 14 sati i 10 minuta ta informacija je potvrđena, a meni (ili nama) je ostavljen vikend da se pripremim za drugi vid nastave.

Da li griješim što mislim da to nije uredu?

Najnovije

Online lice škola No. 28

Osnovna škola Velešićki heroji ponudila i formular za prijavu vršnjačkog nasilja

Andrej Arkoš

Online lice škola No. 27

Za školu u Sokocu vrijeme stalo 2014. godine

Andrej Arkoš

Februar u retrovizoru

Sve u ime djece, pa ko koga prevari

Marko Ban

Online lice škola No. 26

U privatnoj školi na internet-stranici i sedmični jelovnik

Andrej Arkoš

Online lice škola No. 25

U 2024. planovi iz 2016, ali postoji obrazac za prijavu korupcije

Andrej Arkoš